zaterdag 15 maart 2014

No-nonsense

Bij Albert Heijn kocht ik onlangs een wijntje met de prozaïsche merknaam SLURP! - let op het uitroepteken. De fles was niet voorzien van een traditioneel etiket waarop bijvoorbeeld een chȃteau of landstreek, maar over de gehele ruimte bedrukt met een door gladde marketeers gefabriekte tekst in uitdagende kapitalen: 

This is simply a fabulous French no-nonsense natural wine. Like all fine wine it’s best if you SLURP! to enjoy its ripe juicy flavor. Easily enjoyed anytime, just a great wine for a great price. This wine hasn’t flown halfway round the world which is much better for the environment too. This wine is 100% natural as well as gorgeous to drink.
This gorgeous no-nonsense wine has a full, honest taste – like wine used to be made. As the winemakers say… ‘A lot of wine in your mouth for a lot less money.’

Inmiddels heb ik SLURP! geconsumeerd en oké bevonden. Zoals de naam al doet vermoeden is het vooral geschikt voor hen die wijn willen drinken zonder enig theater. Het is van slurp, burp, hihi, hik & snurk. Woorden hakken er vaak meer in dan zinnen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten